Przejdź do stopki

Uzyskanie numeru budynku

Treść

    I.        Podstawa prawna

  1. Art. 47a i 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
  2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów z dnia 21 lipca 2021 r.
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

 II.        Czego dotyczy usługa?

Nadanie numeru porządkowego dla budynku wybudowanego, w trakcie budowy lub prognozowanego do wybudowania.

III.        Kogo dotyczy usługa?

Właściciel nieruchomości lub ustanowiony przez niego pełnomocnik

IV.        Wymagane dokumenty

Wypełniony wniosek o nadanie numeru porządkowego wraz z załącznikami:

  1. Budynek istniejący:
  • kopia mapy inwentaryzacji powykonawczej  z zaznaczonym budynkiem,
  • kopia zawiadomienia o zakończeniu budowy obiektu budowlanego,
  1. Budynek w trakcie budowy:
  • kopia mapy inwentaryzacji powykonawczej/ zasadniczej/ ewidencyjnej/z projektem podziału/ topograficznej/ do celów projektowych z zaznaczonym budynkiem,
  • kopia decyzji o pozwoleniu na budowę lub kopia zgłoszenia budowy
  1. Budynek prognozowany :
  • kopia mapy zasadniczej /mapy ewidencyjnej z wyróżnionym obrysem planowanego budynku

   V.        Opłaty

Nadanie numeru porządkowego dla budynku nie podlega opłacie.

W przypadku ustanowienia pełnomocnika do wniosku należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej w kwocie 17 zł, zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie  skarbowej (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 2111) konto nr.: 34 8804 0000 0020 0200 0260 0029.

VI.        Osoba prowadząca

Referat Zamówień Publicznych i Inwestycji
34-642 Dobra 233
(pok. Nr 107 – I piętro)
Katarzyna Stachowicz-Kępa
email: katarzyna.stachowicz@gminadobra.pl
tel. 18 33 30 020 wew. 155

W ZASTĘPSTWIE

Marta Zborowska
email: marta.zborowska@gminadobra.pl
tel. 18 33 30 020 wew. 155

VII.        Termin

Zawiadomienie wydawane jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku o nadanie numeru porządkowego.

VIII.        Dodatkowe informacje

  1. Jeżeli nowo wybudowany budynek nie ma jeszcze numeru porządkowego, pamiętaj, aby go ustalić przed rozpoczęciem korzystania z budynku.
  2. Właściciele budynków lub inne osoby, które zarządzają nieruchomościami, muszą umieścić tabliczkę z numerem porządkowym w widocznym miejscu na frontowej ścianie budynku. Powinni to zrobić w ciągu 30 dni od momentu, gdy otrzymają informację o nadaniu tego numeru.