Uzyskanie numeru budynku
Treść
I. Podstawa prawna
- Art. 47a i 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów z dnia 21 lipca 2021 r.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
II. Czego dotyczy usługa?
Nadanie numeru porządkowego dla budynku wybudowanego, w trakcie budowy lub prognozowanego do wybudowania.
III. Kogo dotyczy usługa?
Właściciel nieruchomości lub ustanowiony przez niego pełnomocnik
IV. Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek o nadanie numeru porządkowego wraz z załącznikami:
- Budynek istniejący:
- kopia mapy inwentaryzacji powykonawczej z zaznaczonym budynkiem,
- kopia zawiadomienia o zakończeniu budowy obiektu budowlanego,
- Budynek w trakcie budowy:
- kopia mapy inwentaryzacji powykonawczej/ zasadniczej/ ewidencyjnej/z projektem podziału/ topograficznej/ do celów projektowych z zaznaczonym budynkiem,
- kopia decyzji o pozwoleniu na budowę lub kopia zgłoszenia budowy
- Budynek prognozowany :
- kopia mapy zasadniczej /mapy ewidencyjnej z wyróżnionym obrysem planowanego budynku
V. Opłaty
Nadanie numeru porządkowego dla budynku nie podlega opłacie.
W przypadku ustanowienia pełnomocnika do wniosku należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej w kwocie 17 zł, zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 2111) konto nr.: 34 8804 0000 0020 0200 0260 0029.
VI. Osoba prowadząca
Referat Zamówień Publicznych i Inwestycji
34-642 Dobra 233
(pok. Nr 107 – I piętro)
Katarzyna Stachowicz-Kępa
email: katarzyna.stachowicz@gminadobra.pl
tel. 18 33 30 020 wew. 155
W ZASTĘPSTWIE
Marta Zborowska
email: marta.zborowska@gminadobra.pl
tel. 18 33 30 020 wew. 155
VII. Termin
Zawiadomienie wydawane jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku o nadanie numeru porządkowego.
VIII. Dodatkowe informacje
- Jeżeli nowo wybudowany budynek nie ma jeszcze numeru porządkowego, pamiętaj, aby go ustalić przed rozpoczęciem korzystania z budynku.
- Właściciele budynków lub inne osoby, które zarządzają nieruchomościami, muszą umieścić tabliczkę z numerem porządkowym w widocznym miejscu na frontowej ścianie budynku. Powinni to zrobić w ciągu 30 dni od momentu, gdy otrzymają informację o nadaniu tego numeru.