Skargi i wnioski
Treść
Ogólne zasady załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie Gminy Dobra
1. Zasady i tryb załatwiania skarg i wniosków
- Składanie skarg i wniosków: Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób oraz w interesie publicznym. Wniesienie skargi lub wniosku w imieniu innej osoby wymaga jej zgody.
- Wymagane dane: Każda skarga skierowana do Wójta Gminy Dobra powinna zawierać imię, nazwisko oraz adres wnoszącego. UWAGA: W przypadku braku tych danych, skarga lub wniosek nie będą rozpatrzone.
- Rejestracja skarg: Wszystkie skargi i wnioski wpływające do Urzędu, w tym zgłoszone ustnie, wniesione pocztą elektroniczną lub faxem, są wpisywane do Centralnego Rejestru Skarg i Wniosków, który prowadzony jest przez Sekretarza Urzędu.
- Dalsze działania: Referat Organizacyjny lub odpowiedni merytorycznie inny referat podejmuje dalsze czynności zmierzające do załatwienia sprawy, jeśli Wójt jest kompetentny.
- Przekazywanie skarg: Jeśli do rozpatrzenia skargi lub wniosku właściwy jest inny organ lub jednostka organizacyjna, Referat Organizacyjny przekazuje ją odpowiedniemu organowi lub wskazuje zainteresowanemu właściwy organ.
2. Formy wnoszenia skarg i wniosków
Skargę lub wniosek można złożyć na następujące sposoby:
- Przesyłając korespondencję na adres:
Urząd Gminy Dobra
34-642 Dobra 233 - Składając osobiście w siedzibie Urzędu:
34-642 Dobra 233 - Składając ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu w Referacie Organizacyjnym.
- Wysyłając drogą elektroniczną na adres:
sekretariat@gminadobra.pl - Korzystając z elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Gminy Dobra po wcześniejszym zalogowaniu się na platformie ePUAP (adres skrzynki: /ugdobra/skrytka).
3. Opłata za wniesienie skargi
Wniesienie skargi lub wniosku oraz ich rozpatrzenie są bezpłatne.
4. Godziny dyżurów w sprawie skarg i wniosków
- Przewodniczący Rady Gminy Dobra przyjmuje sprawy skarg i wniosków każdego pierwszego poniedziałku miesiąca od 14:00 do 16:00 (sala konferencyjna – parter), po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie pod numerem 697 384 574.
- Wójt Gminy Dobra przyjmuje sprawy skarg i wniosków każdego poniedziałku od 14:00 do 16:00 (pokój nr 1), po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie pod numerami 18 3330020 lub 605 043 223.
- Sekretarz Gminy oraz Kierownicy Referatów UG przyjmują każdego dnia roboczego podczas godzin pracy urzędu:
- Poniedziałek: od 8:00 do 16:00
- Wtorek - Piątek: od 7:15 do 15:15
5. Termin rozpatrzenia skarg
Załatwienie skargi lub wniosku powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W razie opóźnienia, wnoszący zostanie powiadomiony o przyczynach oraz nowym terminie załatwienia sprawy. Jeśli organ, który otrzymał skargę lub wniosek, nie jest właściwy do ich rozpatrzenia, powinien niezwłocznie przekazać je właściwemu organowi, informując o tym wnoszącego (termin przekazania to maksymalnie siedem dni).
6. Tryb odwoławczy
Postępowanie dotyczące rozpatrzenia skargi lub wniosku jest jednoinstancyjne; nie przewidziano środków odwoławczych. Skarżący może ponownie złożyć skargę, jeśli wskaże nowe okoliczności. Wnioskodawca niezadowolony z terminu załatwienia swojego wniosku ma prawo wniesienia skargi. Strona niezadowolona z załatwienia sprawy może złożyć skargę do organu wyższego stopnia.
Kontakt dla osób ze szczególnymi potrzebami
Osoby ze szczególnymi potrzebami, które nie mogą złożyć skargi powyżej opisanymi sposobami, prosimy o kontakt z koordynatorem ds. dostępności Urzędu Gminy Dobra pod numerem 18 3330020 wew. 114 lub mailowo na adres: sekretariat@gminadobra.pl.
Uwagi dotyczące dostępności:
- Użyto nagłówków dla lepszej struktury treści.
- Zastosowano prosty język dla lepszego zrozumienia.
- Umożliwiono łatwe przeszukiwanie tekstu dzięki punktom wypunktowanym.
- Informacje kontaktowe są wyróżnione dla łatwiejszego dostępu.