Przejdź do stopki

Skargi i wnioski

Treść

 

Ogólne zasady załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie Gminy Dobra

 

1. Zasady i tryb załatwiania skarg i wniosków

  1. Składanie skarg i wniosków: Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób oraz w interesie publicznym. Wniesienie skargi lub wniosku w imieniu innej osoby wymaga jej zgody.
  2. Wymagane dane: Każda skarga skierowana do Wójta Gminy Dobra powinna zawierać imię, nazwisko oraz adres wnoszącego. UWAGA: W przypadku braku tych danych, skarga lub wniosek nie będą rozpatrzone.
  3. Rejestracja skarg: Wszystkie skargi i wnioski wpływające do Urzędu, w tym zgłoszone ustnie, wniesione pocztą elektroniczną lub faxem, są wpisywane do Centralnego Rejestru Skarg i Wniosków, który prowadzony jest przez Sekretarza Urzędu.
  4. Dalsze działania: Referat Organizacyjny lub odpowiedni merytorycznie inny referat podejmuje dalsze czynności zmierzające do załatwienia sprawy, jeśli Wójt jest kompetentny.
  5. Przekazywanie skarg: Jeśli do rozpatrzenia skargi lub wniosku właściwy jest inny organ lub jednostka organizacyjna, Referat Organizacyjny przekazuje ją odpowiedniemu organowi lub wskazuje zainteresowanemu właściwy organ.

2. Formy wnoszenia skarg i wniosków

Skargę lub wniosek można złożyć na następujące sposoby:

  1. Przesyłając korespondencję na adres:
    Urząd Gminy Dobra
    34-642 Dobra 233
  2. Składając osobiście w siedzibie Urzędu:
    34-642 Dobra 233
  3. Składając ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu w Referacie Organizacyjnym.
  4. Wysyłając drogą elektroniczną na adres:
    sekretariat@gminadobra.pl
  5. Korzystając z elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Gminy Dobra po wcześniejszym zalogowaniu się na platformie ePUAP (adres skrzynki: /ugdobra/skrytka).

3. Opłata za wniesienie skargi

Wniesienie skargi lub wniosku oraz ich rozpatrzenie są bezpłatne.

4. Godziny dyżurów w sprawie skarg i wniosków

  • Przewodniczący Rady Gminy Dobra przyjmuje sprawy skarg i wniosków każdego pierwszego poniedziałku miesiąca od 14:00 do 16:00 (sala konferencyjna – parter), po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie pod numerem 697 384 574.
  • Wójt Gminy Dobra przyjmuje sprawy skarg i wniosków każdego poniedziałku od 14:00 do 16:00 (pokój nr 1), po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie pod numerami 18 3330020 lub 605 043 223.
  • Sekretarz Gminy oraz Kierownicy Referatów UG przyjmują każdego dnia roboczego podczas godzin pracy urzędu:
    • Poniedziałek: od 8:00 do 16:00
    • Wtorek - Piątek: od 7:15 do 15:15

5. Termin rozpatrzenia skarg

Załatwienie skargi lub wniosku powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W razie opóźnienia, wnoszący zostanie powiadomiony o przyczynach oraz nowym terminie załatwienia sprawy. Jeśli organ, który otrzymał skargę lub wniosek, nie jest właściwy do ich rozpatrzenia, powinien niezwłocznie przekazać je właściwemu organowi, informując o tym wnoszącego (termin przekazania to maksymalnie siedem dni).

6. Tryb odwoławczy

Postępowanie dotyczące rozpatrzenia skargi lub wniosku jest jednoinstancyjne; nie przewidziano środków odwoławczych. Skarżący może ponownie złożyć skargę, jeśli wskaże nowe okoliczności. Wnioskodawca niezadowolony z terminu załatwienia swojego wniosku ma prawo wniesienia skargi. Strona niezadowolona z załatwienia sprawy może złożyć skargę do organu wyższego stopnia.

Kontakt dla osób ze szczególnymi potrzebami

Osoby ze szczególnymi potrzebami, które nie mogą złożyć skargi powyżej opisanymi sposobami, prosimy o kontakt z koordynatorem ds. dostępności Urzędu Gminy Dobra pod numerem 18 3330020 wew. 114 lub mailowo na adres: sekretariat@gminadobra.pl.

Uwagi dotyczące dostępności:

  • Użyto nagłówków dla lepszej struktury treści.
  • Zastosowano prosty język dla lepszego zrozumienia.
  • Umożliwiono łatwe przeszukiwanie tekstu dzięki punktom wypunktowanym.
  • Informacje kontaktowe są wyróżnione dla łatwiejszego dostępu.