DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Treść
Urząd Gminy Dobra zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej https://gminadobra.pl/.
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2014-01-15
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-03
Status pod względem zgodności
Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
- niektóre materiały graficzne (zdjęcia) nie mają dokładnych opisów,
- niektóre materiały tekstowe nie mają prawidłowej hierarchii nagłówków,
- niektóre treści mogą być napisane niewystarczająco prostym językiem.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 2019-10-01.
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu 2025-03-13
Ułatwienia na stronie internetowej
Strona www.gminadobra.pl posiada następujące ułatwienia:
- możliwość zastosowanie różnych filtrów m.in. podwyższonego kontrastu (czarne tło, żółte litery),
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
- możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami,
- możliwość wyrównania tekstu,
- możliwość skorzystania z dodatkowych funkcji tj. linii pomocniczej, maski pomocniczej, ukrywania obrazów, używania powiększonych kursorów,
- mapa strony.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu:
Koordynator ds. dostępności Justyna Mazur
e-mail: justyna.mazur@gminadobra.pl
telefon: 18 33 30 020 wew. 114
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można, także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Postępowanie odwoławcze
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (https://bip.brpo.gov.pl/).
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Dobra ma swoją siedzibę pod adresem 34-642 Dobra 233. W tym samym budynku mieści się także Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Dobrej. Przed budynkiem Urzędu Gminy Dobra wyznaczone są dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Miejsca parkingowe zostały oznaczone znakiem pionowym oraz znakami poziomymi, pomalowanymi kolorem niebieskim z białym symbolem niepełnosprawności. Przy budynku znajduje się parking. Nawierzchnia przed wejściem do Urzędu Gminy jest utwardzona kostką brukową.
Do budynku prowadzą trzy wejścia. Wejście główne usytuowane jest od strony Parku im. Małachowskich. Po lewej stronie od wejścia głównego zlokalizowane jest dodatkowe wejście do budynku Urzędu Gminy Dobra, do którego prowadzi pochylnia dla osób niepełnosprawny. Przy tych drzwiach znajduje się dzwonek, z którego można skorzystać w celu przywołania pracownika. Trzecie wejście znajduje się z tyłu budynku po prawej stronie (przy parkingu). W związku z powyższym z poziomu chodnika do budynku mają dostęp osoby niepełnosprawne, również poruszające się na wózku inwalidzkim. Drzwi wejściowe do budynku nie są sterowane automatycznie. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
Przestrzenie w budynku są wolne od barier pionowych i poziomych, w związku z czym osoby ze szczególnymi potrzebami mogą korzystać z wszystkich pomieszczeń w budynku (z wyjątkiem pomieszczeń technicznych).
Na klatkach schodowych, ale od strony windy na każdym piętrze znajdują się tablice tyflograficzne informujące o rozmieszczeniu pomieszczeń biurowych oraz o dostępie komunikacyjnym. Na drzwiach do poszczególnych pomieszczeń w budynku Urzędu oraz na poręczach przy schodach umieszczono tabliczki z napisami Brailla. W windzie również zastosowano napisy Brailla oraz system nagłośnieniowy. W holu na parterze znajduje się tablica informacyjna z numerami pięter i pokoi, a także Dziennik Podawczy i Sekretariat gdzie pracownicy przekażą wszelkie niezbędne informacje. Dodatkowo na korytarzach zastosowano tablice z dużymi, kontrastowymi napisami (drogowskazy) informujące o lokalizacji poszczególnych referatów. Przy drzwiach pokoi znajdują się tabliczki identyfikacyjne z imionami i nazwiskami pracowników, a także opisem ich obowiązków.
Na każdym poziomie znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku Urzędu Gminy nie ma pętli indukcyjnych.
Rozmieszczenie poszczególnych pokoi w budynku Urzędu Gminy Dobra
PARTER
SEKRETARIAT
SALA KONFERENCYJNA
WÓJT GMINY
URZĄD STANU CYWILNEGO
EWIDENCJA LUDNOŚCI/DOWODY OSOBISTE
PODATKI I OPŁATY
OBRONA CYWILNA
OBSŁUGA RADY GMINY
EWIDENCJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
SEKRETARZ GMINY
1 PIĘTRO
OŚWIATA
OCHRONA ŚRODOWISKA
DROGI/WODOCIĄGI I KANLIZACJA
KIEROWNIK GOSPODARKI KOMUNALNEJ
PLANOWANIE PRZESTRZENNE
MIENIE GMINNE/ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
GEODEZJA/INWESTYCJE
KIEROWNIK ZAMÓWIEŃ I INWESTYCJI
KSIĘGOWOŚĆ
SKARBNIK GMINY
2 PIĘTRO
SALA KONFERENCYJNA
Dostępność tłumacza języka migowego
Obecnie nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego bezpośrednio w budynku Urzędu. Osoby chcące skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego prosimy o zgłoszenie takiej potrzeby w terminie czterech dni przed planowaną wizytą w Urzędzie.
Sposoby kontaktu:
- telefonicznie na numer: 18 33 30 020 wew. 114
- na adres e-mail: sekretariat@gminadobra.pl
- na adres skrytki na ePUAP: /ugdobra/skrytka
- na adres do e-Doręczeń: AE:PL-95657-98214-EAWJV-26
- za pośrednictwem poczty polskiej na adres Urzędu: 34-642 Dobra 233,
Polski Związek Głuchych zobowiązuje się do zapewnienia tłumacza języka migowego wpisanego do rejestru tłumaczy języka migowego prowadzonego przez Wojewodę Małopolskiego, w terminie wskazanym przez Urząd Gminy Dobra, jednak nie wcześniej niż w ciągu dwóch dni roboczych od dnia zgłoszenia zapotrzebowania przez Urząd Gminy Dobra.
Usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Osoba uprawniona będąca osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób ma również prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu sprawy w Urzędzie.