Przejdź do stopki

Uzyskanie zezwolenia na budowę lub przebudowę zjazdu

Treść

    I.        Podstawa prawna

  1. Podstawa prawna art. 29ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

 II.        Czego dotyczy usługa?

Wydania zezwolenia na budowę lub przebudowę zjazdu

III.        Kogo dotyczy usługa?

Właściciel nieruchomości lub ustanowiony przez niego pełnomocnik

IV.        Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację lub przebudowę zjazdu
  2. Kopia aktualnej mapy zasadniczej lub plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 obejmujący zakres przedmiotowej nieruchomości w nawiązaniu do drogi, z zaznaczonym proponowanym miejscem lokalizacji zjazdu i widocznymi granicami nieruchomości której wniosek dotyczy.
  3. Oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa jeżeli wniosek wnosi pełnomocnik.
  4. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 82,00 zł za wydanie zezwolenia na lokalizację lub przebudowę zjazdu, jeżeli budowa lub przebudowa zjazdu nie jest związana z budownictwem mieszkaniowym.

   V.        Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie decyzji na budowę zjazdu (dotyczy obiektów nie związanych z budownictwem mieszkaniowym): 82,00 zł.

W przypadku ustanowienia pełnomocnika do wniosku należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej w kwocie 17 zł, zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie  skarbowej (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 2111) konto nr.: 34 8804 0000 0020 0200 0260 0029.

VI.        Osoba prowadząca

Referat Gospodarki Komunalnej                                                             Referat Gospodarki Komunalnej
34-642 Dobra 233                                                                                          34-642 Dobra 233
(pok. Nr 104 – I piętro)                                                                                (pok. Nr 104 – I piętro)
Olga Pietryga-Lisowska                                                                              Natalia Szubryt
email: olga.pietryga@gminadobra.pl                                                          email: natalia.szubryt@gminadobra.pl
tel. 18 33 30 020 wew. 136                                                                            tel. 18 33 30 020 wew. 133

W ZASTĘPSTWIE                                                                                             W ZASTĘPSTWIE
Tomasz Gdowicz                                                                                            Barbara Rosiek

email: tomasz.gdowicz@gminadobra.pl                                                      email: barbara.rosiek@gminadobra.pl
tel. 18 33 30 020 wew. 136                                                                             tel. 18 33 30 020 wew. 133

VII.        Termin

Do 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.