Przejdź do stopki

NABÓR NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY – UMOWA NA ZASTĘPSTWO

NABÓR NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY – UMOWA NA ZASTĘPSTWO

Treść

NABÓR NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY – UMOWA NA ZASTĘPSTWO

 

Zastępca Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej ogłasza nabór na stanowisko : asystenta rodziny.

Forma zatrudnienia: umowa o pracę w wymiarze 1 etatu.

Wymagania niezbędne:

Asystentem rodziny może być osoba, która:

  1. posiada:
  1. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki
    o rodzinie lub praca socjalna lub
  2. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy
    z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
  3. wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
  1. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
  2. wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  3. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
    z dostępem ograniczonym.

Wymagania dodatkowe:

  1. Znajomość regulacji prawnych z zakresu : wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie , wychowania w trzeźwości
    i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych, kodeks rodzinny i opiekuńczy, KPA.
  2. Wysoko kultura osobista.
  3. Umiejętność podejmowania decyzji.
  4. Umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem  trudnym, odporność na stres.
  5. Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy , kreatywność.
  6. Znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami.
  7. Prawo jazdy kat. B.
  8. Nieposzlakowana opinia.
  9. Wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku m.in:

  1. Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
    i w konsultacji z pracownikiem socjalnym.
  2. Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.
  3. Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego.
  4. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych.
  5. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych.
  6. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi.
  7. Wspieranie aktywności społecznej rodzin.
  8. Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
  9. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.
  10. Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych.
  11. Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych.
  12. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.
  13. Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci.
  14. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet
    w ciąży i rodzin „Za życiem” .
  15. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.
  16. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny.
  17. Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną.
  18. Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach.
  19. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się
    w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
  20. Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Wymagane dokumenty:

  1. CV i list motywacyjny opatrzony klauzurą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
  2. Kopię dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz ukończone kursy i szkolenia.
  3. Kopię dokumentów potwierdzających zatrudnienie, ewentualnie referencje z zakładów pracy.

Miejsce i termin składania ofert:

  1. Termin składania dokumentów: do dnia 31.08.2023 r. do godziny 15:15.
  2. Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z opisem: „Nabór na stanowisko asystenta rodziny” w Gminnym Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej, 34-642 Dobra 38, w godzinach pracy Ośrodka, tj. poniedziałek: 8:00 – 16:00, wtorek - piątek: 7:15 – 15:15, lub przesłać pocztą z dopiskiem „Nabór na stanowisko asystenta rodziny” 
    w terminie do dnia 31.08.2023 r. do godziny 15:15.
  3. Za datę złożenia oferty uważa się datę jej wpływu do GOPS.

O terminie rozmowy kwalifikacyjnej i jej wyniku, osoby ubiegające się o zatrudnienie na stanowisku asystenta rodziny zostaną poinformowane telefonicznie – Zastępca Kierownik GOPS zastrzega sobie prawo do kontaktu z wybranymi kandydatami.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 18 3330060 od poniedziałku do piątku
w godzinach: poniedziałek: 8:00 – 16:00,  wtorek – piątek: 7:15 – 15:15.

 

Z up. Wójta Gminy

Zastępca Kierownika

Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej

mgr Maria Węglarz