Zarządzenie Wójta o ogłoszeniu konkursu
Treść
Zarządzenie Nr OR.0050.1.4.14.2023
Wójta Gminy Dobra
z dnia 20 kwietnia 2023r.
w sprawie: ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Szkoły Muzycznej
I Stopnia w Dobrej
Na podstawie art. 30 ust.2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U z 2023r. poz. 40 ze zm.), art. 63 ust.1 i ust.10 w związku z art. 29 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U z 2021r. poz. 1082 ze zm.), oraz §1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 marca 2018r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły artystycznej lub publicznej placówki zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz.U z 2023r. poz. 531) zarządzam, co następuje:
§ 1
1. Ogłaszam konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Muzycznej I Stopnia w Dobrej,
34-642 Dobra 490.
2. Ogłoszenie o konkursie stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Informację o ogłoszeniu konkursu zamieszcza się w miejscu ogólnodostępnym w siedzibie Szkoły Muzycznej I stopnia w Dobrej, w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim, na stronie internetowej Gminy Dobra oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Dobra.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli w Dobrej.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik
do Zarządzenia Nr OR.0050.1.4.14.2023
Wójta Gminy Dobra z dnia 20 kwietnia 2023r.
Wójt Gminy Dobra
ogłasza konkurs
na stanowisko dyrektora:
Szkoły Muzycznej I Stopnia w Dobrej
1. Organ prowadzący szkołę: Gmina Dobra, 34-642 Dobra 233.
2. Nazwa i adres szkoły, której dotyczy konkurs: Szkoła Muzyczna I Stopnia w Dobrej,
34-642 Dobra 490.
3. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 4 grudnia 2019r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznej szkole artystycznej oraz publicznej placówce artystycznej (Dz. U. z 2019r. poz. 2470 ze zm.).
4. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać dokumenty:
a) uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju
b) Szkoły Muzycznej I Stopnia w Dobrej,
c) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:
• stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela, albo
• stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
• stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym – w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
d) oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
• imię (imiona) i nazwisko,
• datę i miejsce urodzenia,
• obywatelstwo,
e) miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
f) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w lit. b: świadectw pracy, zaświadczeń
o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia,
g) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
h) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w art. 11a ust.1 ustawy z dnia 7 października 1999r. o języku polskim (Dz.U. z 2021r. poz.672), lub kopię świadectwa, o którym mowa w art. 211 ust. 3 pkt 2 lub 3 ustawy z dnia 12 grudnia 2013r. o cudzoziemcach ( Dz.U z 2023r. poz. 519 i 185) – w przypadku cudzoziemca,
i) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
j) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
k) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
l) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy
z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ( Dz. U. z 2021r. poz. 289),
m) oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art.7 ust.1 i 3a ustawy
z dnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023r. poz.342 i 497) – w przypadku kandydata na dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972r.,
n) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela,
o) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
p) oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021r. poz. 1762 oraz z 2022r. poz.935, 1116, 1700 i 1730), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2018r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022r. poz. 574, z późn.zm.), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust.1 ustawy z dnia 27 lipca 2005r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. z 2017r. poz.2183, z późn.zm.) – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
q) oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
r) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U z 2019r. poz.1781).
s) Przewodniczący komisji ma prawo żądać przedstawienia przez kandydata oryginałów dokumentów, o których mowa w pkt 4 lit. d-g, l oraz m.
t) Wszystkie dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata winny być własnoręcznie podpisane.
5. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym imieniem i nazwiskiem, adresem zwrotnym i telefonem kontaktowym kandydata na kopercie oraz dopiskiem "Konkurs na stanowisko Dyrektora Szkoły Muzycznej I Stopnia w Dobrej” w terminie do dnia 23 maja 2023r. do godz. 15:00, na adres: Urząd Gminy Dobra, 34-642 Dobra 233.
W przypadku przesłania oferty decyduje data wpływu oferty do Urzędu Gminy Dobra.
Oferty złożone po upływie terminu wskazanego wyżej nie będą rozpatrywane.
Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Dobra.
O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni pisemnie.