Przejdź do stopki

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

Treść

Obowiązek składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB)

Zgodnie z ustawą o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków każdy Właściciel lub Zarządca budynku jest zobowiązany do złożenia do dn. 30 czerwca 2022 r. deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) dotyczącej źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.

Deklarację można złożyć drogą elektroniczną na stronie: zone.gunb.gov.pl lub                                                                       w wersji papierowej w Urzędzie Gminy Dobra (deklaracja dostępna pod adresem: https://zone.gunb.gov.pl/dokumenty-do-pobrania/).

W przypadku budynku, w którym źródło ciepła lub spalania paliw zostało uruchomione po dniu 1 lipca 2021 r. - termin na złożenie deklaracji wynosi 14 dni od momentu jego uruchomienia.

Celem złożenia deklaracji jest pozyskanie rzetelnych i wiarygodnych informacji od mieszkańców na temat używanych źródeł ogrzewania swoich domów oraz stosowanego opału. Zebranie tych informacji w jedna bazę, pozwoli podejmować skuteczne działania mające na celu poprawę jakości powietrza.