Przejdź do stopki

Zarządzenie Nr OR.0050.1.3.18.2020 Wójta Gminy Dobra z dnia 20.03.2020

Treść

Zarządzenie Nr OR.0050.1.3.18.2020
Wójta Gminy Dobra
z dnia 20.03.2020
w sprawie wykazu szczególnych form udzielania pomocy dla mieszkańców Gminy Dobra związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.  
 
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 506 ze zmianami) w związku z art. 21b ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1398 ze zmianami), zarządzam, co następuje:
§ 1.
Na potrzeby zapewnienia ochrony mieszkańców Gminy Dobra w sytuacji kryzysowej ustalam wykaz szczególnych form pomocy dla mieszkańców Gminy Dobra:
1. W obszarze pomocy psychologicznej – poprzez kontakt telefoniczny w sytuacjach:
a) załamań i kryzysów osobistych związanych z izolacją po poddaniu kwarantannie,
b) straty członka rodziny lub osoby bliskiej w rezultacie zachorowania na COVID-19.
2. W obszarze pomocy interwencyjnej:
a) Dostarczenie leków, artykułów spożywczych i higienicznych osobom starszym, niepełnosprawnym i samotnym, które nie mają możliwości zorganizowania ich we własnym zakresie ani poprzez osoby zobowiązane do alimentacji na podstawie przepisów Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego;
b) Koordynacja zaopatrywania w artykuły spożywcze i higieniczne osób przebywających w kwarantannie, które nie mogą być zaopatrywane przez osoby zobowiązane do alimentacji na podstawie przepisów Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego;
c) Udzielanie informacji o formach i zakresie pomocy.
3. W obszarze pomocy zdrowotnej - wsparcie w organizowaniu pomocy lekarskiej i pielęgniarskiej;
4.W obszarze utrzymania czystości i porządku w Gminie - zapewnienie optymalnych warunków higienicznych.
§ 2.
  1. Otrzymanie pomocy uwzględnionej w wykazie, o którym mowa w ust. 1, następuje na wniosek osoby wymagającej wsparcia lub jej opiekuna prawnego.
  2. Zakup artykułów wymienionych w §1 odbywa się na koszt osoby wnioskującej z uwzględnieniem przepisów ustawy o pomocy społecznej.
§ 3.
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się:
  1. Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w zakresie §1, pkt 1 i 2;
  2. Kierownikowi Samodzielnego Publicznego Zakładu Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Dobrej – w zakresie §1, pkt. 3;
  3. Kierownikowi Referatu Gospodarki Komunalnej Urzędu Gminy Dobra w zakresie §1, pkt. 4.  
§ 4.
Wnioski o udzielenie pomocy można składać w formie telefonicznej pod numery telefonu 183330060 lub 183330020 bądź poprzez adres e-mail: ops@gminadobra.pl; sekretariat@gminadobra.pl - codziennie do godziny 12.00.
 
§ 5.
W przypadku nieuzasadnionej odmowy pomocy przez osoby zobowiązane do alimentacji, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej jest zobowiązany do zawiadomienia organów ścigania.
§ 6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.