Przejdź do stopki

Pięćdziesiąta sesja Rady Gminy Dobra - ostatnia w kadencji 2014 – 2018

Pięćdziesiąta sesja Rady Gminy Dobra - ostatnia w kadencji 2014 – 2018

Treść

W dniu 17 października 2018r. odbyła się pięćdziesiąta sesja Rady Gminy Dobra - ostatnia w kadencji 2014 – 2018.

W sesji uczestniczyli Wójt Benedykt Węgrzyn,  Przewodnicząca Sejmiku Województwa Małopolskiego Pani Urszula Nowogórska,  Radny Sejmiku Województwa Małopolskiego Pan Grzegorz Biedroń, księża proboszczowie z parafii Dobra i Jurków, kierownicy jednostek organizacyjnych, dyrektorzy szkół, sołtysi oraz pracownicy urzędu gminy.

W trakcie posiedzenia nie zabrakło podsumowań, podziękowań i wzruszeń. Wójt wręczył wszystkim radnym podziękowania następującej treści, cyt:

„Składam serdeczne podziękowania za wyjątkową współpracę w mijającej już kadencji 2014-2018 oraz za odpowiedzialne i sumienne sprawowanie funkcji Radnego/Radnej Rady Gminy Dobra.

Nasze rozmowy, dyskusje, ścieranie się w poglądach były zawsze konstruktywne i sprawiały, że decyzje Rady Gminy Dobra były podejmowane z wielowątkową analizą sytuacji. Każdy z Radnych patrzył na problemy gminy niezwykle odpowiedzialnie, wzbogacając dyskusję o swój punkt widzenia. Cenię sobie to, w jaki sposób nieraz po wielu, wielu dyskusjach w gronie radnych, wypracowywany był kompromis. Niezwykłą wartością jest dla mnie również to, że choć reprezentował Pan/Pani jeden z piętnastu okręgów wyborczych, to zawsze na pierwszym miejscu stawiał Pan/Pani dobro gminy.

Miniona kadencja to okres wyjątkowej i wzmożonej pracy. Cenię sobie to co udało się osiągnąć – a osiągnęliśmy wiele, o czym świadczy choćby 9 miejsce w Polsce na 1555 gmin wiejskich w opublikowanym ostatnio Ogólnopolskim Rankingu „Rzeczpospolitej”. Jednak największą satysfakcję sprawia to JAK udało nam się to wszystko osiągnąć. Mam na myśli ogólną zgodę, brak konfliktów, wzajemny szacunek i wyjątkową pracowitość.

Życzę dalszych sukcesów w życiu osobistym i zawodowym oraz realizacji wszystkich planów i zamierzeń. Współpraca z Panem/Panią była dla mnie zaszczytem”.

Podczas sesji nastąpiło oficjalne przekazanie dotacji na dofinansowanie zakupu nowego samochodu ratowniczo – gaśniczego dla Jednostki OSP w Skrzydlnej. Przyznaną przez Województwo Małopolskie dotację w kwocie 80 000,00 zł na ręce Prezesa OSP Skrzydlna pana Jana Smagi przekazali pani Urszula Nowogórska wraz z panem Grzegorzem Biedroniem.

Na sesji podjęto również ważną uchwałę dotyczącą uchwalenia Statutu Gminy Dobra. Statut będzie obowiązywał od nowej kadencji, uwzględnia zmiany wprowadzone ustawą z dnia 11 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych, tj. m.in. zmiany związane z 5 - letnią kadencją, powołaniem nowej stałej komisji skarg, wniosków i petycji, uwzględnia konieczność transmisji obrad sesji oraz głosowania imiennego.