WARUNKI NADANIA NUMERU PORZĄDKOWEGO BUDYNKOM
Treść
REFERAT ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I INWESTYCJI
STANOWISKO:
KATARZYNA STACHOWICZ-KĘPA
TEL.: (18) 333-00-20 WEW. 155
e-mail: katarzyna.stachowicz@gminadobra.pl
godz. przyjęć:
poniedziałek – 8:00-16:00
wtorek-piątek – 7:15-15:15
PODSTAWA PRAWNA
-
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1752)
-
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r., poz. 1368)
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2026 r., poz. 2111)
-
Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.)
WYMAGANE DOKUMENTY
Wypełniony wniosek o nadanie numeru porządkowego zawierający:
- załączniki, które mogą pomóc w ustaleniu statusu budynku;
- pełnomocnictwo – jeżeli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
Status budynku |
Załączniki |
Budynek istniejący |
1. Kopia mapy inwentaryzacji powykonawczej z zaznaczonym budynkiem |
Budynek w trakcie budowy |
1. Kopia mapy inwentaryzacji powykonawczej/ zasadniczej/ ewidencyjnej/ |
Budynek prognozowany |
1. Kopia mapy zasadniczej /mapy ewidencyjnej z wyróżnionym obrysem planowanego budynku |
OPŁATY
Nadanie numeru porządkowego dla budynku nie podlega opłacie.
Opłata skarbowa jest pobierana każdorazowo od pozostałych czynności określonych w ustawie
z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.
Złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury - z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej) 17,00 złotych płatne w kasie Urzędu Gminy Dobra, bądź na rachunek bankowy Urzędu Gminy Dobra 34 8804 0000 0020 0200 0260 0029. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
FORMA ZAŁATWIENIA
O fakcie ustalenia numeru porządkowego zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę oraz właściciela/współwłaścicieli lub inne podmioty ujawnione w ewidencji gruntów i budynków, które daną nieruchomością władają.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zawiadomienie wydawane jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku o nadanie numeru porządkowego.
INFORMACJE DODATKOWE
Gdy nowo wybudowany budynek nie ma nadanego numeru porządkowego, to ustal go zanim zaczniesz użytkować ten budynek.
Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych osobowych