Warunki nadania numeru posesji
Treść
REFERAT ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I INWESTYCJI
STANOWISKO:
PODINSPEKTOR - AGNIESZKA NOWAK
TEL.: (18) 333-00-20 WEW. 157
e-mail: agnieszka.nowak@gminadobra.pl
godz. przyjęć:
poniedziałek – 8:00-16:00
wtorek-piątek – 7:15-15:15
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1752)
-
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r., poz. 1368)
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.)
1. WARUNKI PRZYZNANIA NUMERU POSESJI
Wypełniony wniosek o nadanie numeru porządkowego posesji (Wniosek do pobrania)
Status budynku |
Załączniki: (odpowiednie dołączyć)
|
1. budynek istniejący |
1. Kopia zawiadomienia o zakończeniu budowy obiektu budowlanego 2. Kopia mapy inwentaryzacji powykonawczej |
2. budynek w trakcie budowy
|
1. Kopia decyzji o pozwoleniu na budowę lub kopia zgłoszenia budowy 2. Kopia mapy do celów projektowych, z projektu budowlanego/ kopia mapy zasadniczej /mapy ewidencyjnej z wyróżnionym budynkiem
|
3. budynek prognozowany |
1. Kopia mapy zasadniczej /mapy ewidencyjnej z wyróżnionym budynkiem |
Załącznikiem może być także dokument potwierdzający własność np. odpis Księgi Wieczystej, kopia aktu notarialnego, wypis z rejestru gruntów.
2. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zawiadomienie – wydawane jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku o nadanie numeru porządkowego.
3. OPŁATA
Nadanie numeru porządkowego dla budynku nie podlega opłacie skarbowej.
4. TRYB ODWOŁAWCZY
Nadanie numeru porządkowego następuje wyłącznie w drodze czynności materialno-technicznej. Przepisy dotyczące ustalenia numeracji porządkowej nie przewidują trybu odwoławczego. Wnioskodawca może wnieść skargę do sądu administracyjnego
w trybie Ustawy prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1634).
ZAŚWIADCZENIE O NADANIU NUMERU PORZĄDKOWEGO
Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego nadanie numeru porządkowego (Wniosek do pobrania)
1. OPŁATA
Stosownie do Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.) za wydanie zaświadczenie pobiera się opłatę skarbową w wysokości 17,00 złotych (słownie: siedemnaście złotych 00/100).
2. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zaświadczenie – wydawane jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym/adresie budynku.
Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych osobowych