Przejdź do stopki

Ogłoszenie o zatrudnieniu na zastępstwo na stanowisku urzędniczym ds. ochrony środowiska

Ogłoszenie o zatrudnieniu na zastępstwo na stanowisku urzędniczym ds. ochrony środowiska

Treść

OGŁOSZENIE O ZATRUDNIENIU NA ZASTĘPSTWO  

Wójt Gminy Dobra informuje o zamiarze zatrudnienia  na umowę na zastępstwo na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika  na stanowisko urzędnicze ds. ochrony środowiska

 ( wymiar etatu : pełen etat – na zastępstwo) 

1. Osoba ubiegająca się o zatrudnienie na zastępstwo musi spełniać następujące wymagania niezbędne do zatrudnienia na danym stanowisku:
a) wykształcenie średnie lub wykształcenie wyższe dowolne (mile widziane w kierunku zadań wykonywanych na stanowisku np:  prawo ochrony środowiska, administracja,)
b) nieposzlakowana opinia,
c) nie była karana za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, oraz nie toczy się przeciwko osobie postępowanie karne,
d) znajomość przepisów prawnych objętych merytorycznym zakresem,
e) podstawy wiedzy z zakresu organizacji i funkcjonowania administracji publicznej,
f) w związku z prowadzeniem spraw związanych z wycinka drzew konieczność posiadania prawo jazdy kategorii B.

2. Wymagania dodatkowe związane z zatrudnieniem na zastępstwo na stanowisku:
a) mile widziane doświadczenie zawodowe w administracji publicznej,
b) umiejętność podejmowania samodzielnych decyzji w sytuacjach trudnych,
c) odpowiedzialność, dyspozycyjność,  zaangażowanie w pracę, kreatywność, wysoka kultura osobista.

3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

Do podstawowych obowiązków pracownika należy prowadzenie spraw związanych z:
a) najmem mieszkań w budynkach administrowanych przez Urząd Gminy Dobra;
b) realizacją ustawy prawo wodne, w tym gospodarowaniem wodami i ich ochroną;
c) realizacją ustawy prawo ochrony środowiska, w tym spraw związanych z wprowadzaniem do środowiska substancji, ochroną przed hałasem i ochroną powietrza;
d) realizacją ustawy o odpadach,
e) realizacją ustawy o ochronie przyrody,
f) realizacją programu „Czyste Powietrze”,
g) wykonywaniem zadań Ekodoradcy.

Do szczegółowych obowiązków pracownika należy prowadzenie spraw związanych z:
a) przygotowaniem projektów umów, najmu mieszkań komunalnych, naliczanie czynszów, prowadzeniem spraw z zakresu gospodarki mieszkaniowej związanych z najmem mieszkań;
b) przygotowywaniem projektów pism dotyczących przeciwdziałaniu zanieczyszczeniu wód, spraw związanych ze zmianą stosunków wodnych na gruncie, przygotowaniem projektów decyzji związanych ze zmiana stosunków wodnych na gruncie, egzekucją administracyjną;
c) kąpieliskami wykonywanymi na podstawie ustawy  Prawo wodne;
d) ewidencją i kontrolą częstotliwości opróżniania szamb, egzekwowaniem obowiązku wywozu nieczystości ciekłych;
e) przygotowaniem projektów umów w sprawie wywozu nieczystości ciekłych;
f) rejestracją zgłoszeń, prowadzeniem ewidencji, uzgodnienia przydomowych oczyszczalni ścieków;
g) przygotowywaniem projektów umów i zleceń z  zakresu realizacji ustawy o ochronie przyrody, utrzymaniem zieleni i czystości na terenie gminy;
h) ochroną przyrody, wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów, przyjmowanie zgłoszeń drzew do wycinki i ich rozpatrywanie, prowadzenie spraw związanych z wymierzaniem kar pieniężnych za samowolne usunięcie;
i) współdziałanie  z innymi organami administracji ogólnej;
j) prowadzenie spraw związanych z usuwaniem pokryć dachowych z budynków  zawierających azbest;
k) sporządzaniem sprawozdań z zakresu: ustawy o ochronie przyrody, gospodarki mieszkaniowej, wykonania obiektów małej retencji  wodnej, usuwania azbestu, PCB, ochrony powietrza, pomoc w zakresie prowadzenia przez pracownika obsługi PSZOK Bazy Danych Odpadowych oraz opracowania  sprawozdań Bazy Danych Odpadowych.
l) Prowadzenie w Urzędzie Gminy Dobra punktu konsultacyjno-informacyjnego programu Czyste Powietrze, zgodnie z warunkami porozumienia zawartego między Gminą Dobra a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie, w tym m.in.:
- udzielanie informacji o Programie „Czyste Powietrze” osobom zainteresowanym złożeniem wniosku o dofinansowanie,
- podejmowanie działań mających na celu zidentyfikowanie budynków, których właściciele mogliby być potencjalnymi Wnioskodawcami,
- wsparcie Wnioskodawców w zakresie przygotowywania wniosków o dofinansowanie, w tym pod kątem spełnienia wymagań określonych w Programie oraz przekazywanie wypełnionych wniosków do WFOŚiGW w Krakowie,
- wsparcie wnioskodawców w zakresie rozliczania wniosków o dofinansowanie w ramach programu „Czyste powietrze”,
- prowadzenie Punktu zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wytycznymi,
- aktywne prowadzenie działań edukacyjnych i promocyjnych Punktu, w tym obsługa mediów społecznościowych, strony www, prowadzenie rejestrów wniosków oraz statystyk zadań realizowanych na stanowisku pracy,
- rozliczenie realizacji przez Gminę zadań wynikających z porozumienia z WFOŚiGW w tym sporządzanie i przekazywanie sprawozdań,
m) prowadzenie w Urzędzie Gminy Dobra stanowiska Ekodoradcy;
n) prowadzenie kontroli po terenie gminy z zakresu z opróżniania zbiorników bezodpływowych;
o) kontrola po terenie Gminy palenisk i wymiany pieców;
p) wsparcie merytoryczne członków Referatu ds. Gospodarki Komunalnej;
q) prowadzenie dokumentacji zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt;
r) publikacja na stronach Biuletynu Informacji Publicznej spraw związanych z zakresem merytorycznym;
s) przygotowywanie i terminowe przekazywanie akt do archiwum zakładowego;
t) obowiązki określone w art. 24 i 25 ustawy o pracownikach samorządowych.

4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

  1. Praca w Urzędzie Gminy Dobra, na stanowisku urzędniczym w wymiarze pełnego etatu – umowa na zastępstwo . Część czasu pracy będzie obejmowała pracę w terenie. Obszar działania – Gmina Dobra. Czas pracy ośmiogodzinny. Praca na komputerze powyżej 4 godzin dziennie. Praca w godzinach: w poniedziałek od 8:00 do 16:00, od wtorku do piątku od 7:15 do 15:15.
  2. Podpisanie umowy zostanie poprzedzone badaniami lekarskimi w zakresie medycyny pracy.
  3. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi mniej niż 6 %.

5. Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny,
b) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej,
c) oświadczenie kandydata o spełnieniu warunków określonych w pkt 1b, 1c,
d) kserokopie świadectw i  dyplomów potwierdzających wykształcenie,
e) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji treści:. : "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych

Inne dokumenty poza wskazanymi powyżej nie będą przyjmowane i nie maja wpływu na procedurę zatrudnienia na zastępstwo. Komisja oceniająca może wezwać kandydata do uzupełnienia dokumentacji.

6. Dokumenty należy przesłać lub składać osobiście w zaklejonej kopercie do dnia 14 sierpnia 2023r. do godz. 15:00 na adres Urząd Gminy Dobra, 34-642 Dobra 233 z dopiskiem "Oferta pracy na zastępstwo - stanowisko ds. ochrony środowiska"

7. Złożone dokumenty będą podlegały ocenie przez Referat Gospodarki Komunalnej. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani telefonicznie o terminie postępowania sprawdzającego.

9. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego zostaną zwrócone kandydatom po zakończeniu procesu rekrutacji.

10. Wójt Gminy Dobra zastrzega sobie prawo nie zatrudnienia kandydata, bez podania przyczyny.

Dobra, dnia 09.08.2023 r.