Elektroniczna administracja w Gminie Dobra
Treść
Gmina Dobra rozpoczęła realizację projektu pn. "Elektroniczna administracja w Gminie Dobra", którego celem jest podniesienie standardów świadczenia e-usług przez Gminę Dobra.
Przedmiotem projektu jest uruchomienie świadczenia drogą elektroniczną usług publicznych skierowanych dla biznesu A2B i obywateli A2C oraz wdrożenie nowych rozwiązań informatycznych, które będą służyć cyfryzacji procesów i procedur administracyjnych w Gminie Dobra. Projekt ma charakter lokalny realizowany będzie w 1 Gminie, obejmuje 2 typy projektu: C dominujący wg zakresu rzeczowofinansowego i A. W ramach projektu zaplanowano wdrożenie następujących zadań:
1.Opracowanie analizy ekonomicznofinansowej opracowanie analizy ekonomicznofinansowej niezbędnej do złożenia wniosku aplikacyjnego.
2. Digitalizacja zasobów archiwalnych zakup plotera i drukarki wielkoformatowych w celu dokonania cyfrowych kopii zasobów archiwalnych oraz ułatwienia dostępów do nich.
3. Dostosowanie strony www.gminadobra.pl do standardu WCAG 2.1.
4.Uruchomienie systemu do komunikacji z mieszkańcami w celu poprawy komunikacji z mieszkańcami Gminy zaplanowano wdrożenie aplikacji umożliwiających dostęp do najważniejszych informacji, komunikatów i przeprowadzania konsultacji społecznych.
5. Uruchomienie systemu do obsługi imiennego głosowania podczas Sesji Rady Gminy z modułem elektronicznej dystrybucji materiałów dla Radnych opracowanie systemu do przeprowadzania głosowania podczas sesji rady gminy wraz z zakupem systemu audiowizualnego do transmisji nagrywania i obsługi.
6.Rozwój kompetencji i umiejętności kadr realizacja cykli szkoleń z automatyzacji wykonywanych czynności przy wykorzystaniu dostępnych w urzędzie aplikacji oraz obsługi programów dziedzinowych.
W ramach zawartej umowy z Marszałkiem Województwa Małopolskiego nr RPMP.02.01.01-12-0177/19-00 Gmina Dobra otrzyma 192 922,53 zł dofinansowania przy szacowanych kosztach całego projektu 313 575,68 zł