Segregacja odpadów w Gminie Dobra
Treść
Przypominamy o obowiązku segregacji odpadów komunalnych u źródła:
Prawidłowa segregacja ma wpływ na zmniejszenie ilości odpadów zmieszanych, co przekłada się na zmniejszenie ponoszonych kosztów odbioru i recyklingu. Im większa ilość odpadów zmieszanych zostaje odebrana od mieszkańców, tym wyższe są koszty funkcjonowania systemu gospodarki odpadami na terenie gminy i tym samym wyższe stawki opłat za odpady dla gospodarstw domowych.
Gminy zobowiązane są do osiągnięcia poziomów recyklingu masy odpadów komunalnych, których wysokość rośnie z roku na rok. Za brak osiągnięcia wymaganych poziomów na gminy będą nakładane wysokie kary finansowe, które wpłyną bezpośrednio na wzrost opłat pobieranych od mieszkańców.
W celu poprawy efektu segregacji odpadów pracownicy firmy wywozowej będą sprawdzać, czy w pojemnikach, workach czarnych na odpady zmieszane, nie znajdują się odpady, które podlegają selektywnej zbiórce tj.
papier, plastik, szkło, metal, przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie, zużyty sprzęt RTV i AGD, drobne odpady budowlane, odpady ulegające biodegradacji.
Sprawdzane będą również pojemniki i worki do selektywnej zbiórki pod kątem gromadzenia w nich odpadów zgodnie z ich przeznaczeniem.
Selektywna zbiórka odpadów komunalnych dotyczy wszystkich właścicieli nieruchomości i jest obowiązkowa.
W przypadku stwierdzenia, że odpady zbierane są w sposób niezgodny z zasadami segregacji, Pojemniki zostaną oznaczone specjalną naklejką, „ OSTRZEŻENIE BRAK SEGREGACJI ODPADÓW”. Oznacza to, że w danej nieruchomości segregacja jest prowadzona nie prawidłowo
Ponowne stwierdzenie braku segregacji lub nieprawidłowego jej prowadzenia skutkować będzie wszczęciem postępowania administracyjne w celu naliczenia wyższej opłaty – za nieprawidłową segregację. Podwyższona stawka opłaty w przypadku stwierdzenia braku segregacji odpadów wynosi 40,00 zł od jednej osoby na miesiąc.