Przejdź do stopki

Informacja dotycząca ocen energetycznych w ramach projektu Wymiana źródeł ciepła w Gminie Dobra

Informacja dotycząca ocen energetycznych w ramach projektu Wymiana źródeł ciepła w Gminie Dobra

Treść

Informacja dotycząca ocen energetycznych w ramach projektu Wymiana źródeł ciepła w Gminie Dobra
Uprzejmie informujemy, że na terenie Gminy Dobra w najbliższym czasie sporządzane będą oceny energetyczne budynków dla beneficjentów/potencjalnych beneficjentów oraz odbiorców końcowych w ramach Działania 4.4 Redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 (wymiana starych kotłów węglowych).
Wykonawcą ocen energetycznych na terenie Gminy Dobra jest wybrane w drodze przetargu przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Arkadiusz Kuryś z siedzibą w Kamieniu Pomorskim, ul. Osiedle Bolesława Prusa 25, 72-400 Kamień Pomorski. Audytorzy w pierwszej kolejności będą kontaktować się z mieszkańcami telefonicznie na numery podane w ankietach składanych w Urzędzie Gminy i umawiać się na wykonanie wizji lokalnej. 
Pierwsza wizyta u mieszkańca – wizja lokalna
Audytor będzie posiadał upoważnienie wydane przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Osoby do których zgłoszą się audytorzy mają pełne prawo do ich wylegitymowania w celu potwierdzenia ich tożsamości.
Podczas wizji lokalnej audytor zbierze dane dotyczące budynku, dokona pomiarów i wpisze wszystkie dane do ankiety. Ważne aby podczas tej wizyty obecny był właściciel budynku lub osoba przez niego upoważniona posiadająca wystarczającą wiedze na temat budynku, wykonanych lub planowanych prac remontowych (powinna posiadać pisemne upoważnienie od właściciela). Na zakończenie wizyty właściciel/osoba upoważniona sprawdza poprawność wpisanych do ankiety danych i potwierdza ich prawidłowość podpisem.
Na tym etapie właściciel/osoba upoważniona poza potwierdzeniem poprawności danych zawartych w ankiecie nie podpisuje żadnych innych dokumentów, oświadczeń ani zgody na przetwarzanie danych osobowych. Audytor nie udziela żadnych informacji o zasadach, terminie uzyskania dotacji ani możliwej wysokości dofinansowania. 
Druga wizyta u mieszkańca – przedstawienie wyników oceny.
Audytor będzie posiadał upoważnienie wydane przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Osoby do których zgłoszą się audytorzy mają pełne prawo do ich wylegitymowania w celu potwierdzenia ich tożsamości.
Ważne aby podczas tej wizyty obecny był właściciel lub osoba upoważniona posiadająca pisemne upoważnienie od właściciela.
Audytor przedstawi dokument oceny energetycznej w wersji papierowej w całości oraz omówi z właścicielem/osobą upoważnioną wynik oceny energetycznej, w tym w szczególności przedstawi obliczoną moc kotła. Jeżeli z obliczeń wynika, że w budynku należy przeprowadzić określone prace termomodernizacyjne, audytor przedstawi możliwe warianty.
Właściciel/osoba upoważniona powinna sprawdzić prawidłowość wprowadzonych do oceny energetycznej danych adresowych, parametrów techniczno-użytkowych budynku oraz zdjęć, a następnie podpisać oświadczenie, które jest wyrażeniem zgody lub braku zgody na zaproponowany wariant termomodernizacji. W przypadku braku potrzeby dokonania prac termomodernizacyjnych – sam podpis właściciela/osoby upoważnionej.
Na tym etapie właściciel/osoba upoważniona poza oświadczeniem o wyrażeniu zgody lub braku zgody na wynik oceny energetycznej nie podpisuje żadnych innych dokumentów, oświadczeń, zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Audytor nie zostawia egzemplarza oceny energetycznej ani w wersji papierowej ani elektronicznej mieszkańcowi/osobie upoważnionej. Obydwa egzemplarze najpierw składane są w Gminie do rozliczenia.
W przypadku braku możliwości zrealizowania drugiego spotkania i uzyskania podpisu od właściciela/osoby uprawnionej, Wykonawca zwraca się do koordynatora w gminie.
Reklamacje
Właściciel/osoba upoważniona ma prawo, podczas drugiej wizyty, zgłosić reklamację jeśli:
  • Do oceny energetycznej wpisano błędne dane adresowe
  • Do oceny energetycznej wpisano błędne parametry techniczno-użytkowe budynku
  • W ocenie energetycznej zamieszczono niewłaściwe zdjęcia (innego budynku)
  • W ocenie energetycznej dokonano błędów w obliczeniach
  • W ocenie energetycznej sformułowano błędne wnioski
Reklamacja powinna być złożona na formularzu reklamacji/ponownej weryfikacji i powinna zawierać wskazanie konkretnego błędu w ocenie energetycznej.
Wniosek o ponowną weryfikację oceny
Właściciel/osoba upoważniona ma prawo zgłosić żądanie ponownej weryfikacji oceny w przypadku wystąpienia sytuacji, która nie wiąże się z obiektywnymi błędami po stronie Wykonawcy.
Wniosek o ponowną weryfikację składa się pisemnie w formie adnotacji na ocenie energetycznej „nie akceptuję wyniku oceny oraz proszę o ponowną weryfikację oceny przez innego audytora”, podpis właściciela/osoby upoważnionej oraz powinien zawierać odpowiednie uzasadnienie.