Przejdź do stopki

Nabór na stanowisko PRACOWNIKA SOCJALNEGO w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej – umowa na zastępstwo

Treść

Nazwa jednostki: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej.
Wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy (1 etat).
Rodzaj umowy: umowa na zastępstwo – 40 godzin tygodniowo.
Miejsce pracy: Gmina Dobra.

WYMAGANIA WARUNKUJĄCE DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W NABORZE
1. Posiadanie obywatelstwa polskiego.
2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych.
3. Niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie: w szczególności za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, działalności instytucji państwowych oraz samorządowi terytorialnemu, wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karno-skarbowe.
4. Nieposzlakowana opinia.
5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pracownik socjalny.
6. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych.

WYMAGANIA NIEZBĘDNE
1. Wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodne z art. 116 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2018r. poz. 1508 z późn. zm.), tj. spełnienie co najmniej jednego z poniższych warunków:
1) posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;
2) ukończenie studiów wyższych na kierunku praca socjalna;
3) do dnia 31 grudnia 2013r. ukończenie studiów wyższych o specjalności przygotowującej 
do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie.
2. Umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów prawa z zakresu ustaw: o pomocy społecznej, kodeksu postępowania administracyjnego, o ochronie zdrowia psychicznego, 
o przeciwdziałaniu przemocy innych ustaw i rozporządzeń związanych z realizacją zadań pomocy społecznej

WYMAGANIA DODATKOWE:
1. Umiejętność obsługi komputera na poziomie dobrym.
2. Umiejętność pracy w zespole.
3. Umiejętność skutecznej komunikacji, kreatywność.
4.Umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy własnej.
5. Prawo jazdy kat. B.
6. Samodzielność, sumienność, obowiązkowość.

ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU
1. Praca socjalna oraz przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w miejscu zamieszkania osoby lub rodziny.
2. Dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia 
z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
3. Udzielenie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej: skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań.
4. Opracowywanie indywidualnych planów pomocy i projektów socjalnych.
5. Podejmowanie interwencji w sytuacjach kryzysowych.
6. Występowanie o świadczenia pomocy w ramach obowiązku alimentacyjnego na rzecz osób ubiegających się o przyznanie pomocy społecznej.
7. Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
8. Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych.
9. Współpraca i współdziałanie na zasadzie partnerstwa, z organizacjami społecznymi pozarządowymi, Kościołem Katolickim, innymi kościołami, związkami wyznaniowymi oraz  osobami fizycznymi i prawnymi, w celu przeciwdziałania i ograniczania negatywnych zjawisk społecznych, w tym ubóstwa.
10. Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia mieszkańców.

WYMAGANE DOKUMENTY
1. Życiorys (CV) .
2. List motywacyjny.
3. Kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
4. Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
5. Pisemne oświadczenia:
a) o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania  w pełni z praw publicznych,
b) oświadczenie, że kandydat nie był skazany za przestępstwa  popełnione umyślnie 
lub umyślne przestępstwa skarbowe i że nie figuruje w Rejestrze Sprawców Przestępstw 
na Tle Seksualnym,
c) oświadczenie kandydata o niekaralności,
d) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na podjęcie pracy na stanowisku pracownika socjalnego.

Wszystkie dokumenty i oświadczenia należy własnoręcznie podpisać. Kserokopie składanych dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej. 
Kandydaci spełniający wymagania formalne i zakwalifikowani na podstawie analizy złożonych dokumentów, zostaną telefonicznie zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne.
Zastrzega się możliwość odwołania naboru bez podania przyczyny. Złożonych dokumentów aplikacyjnych Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej nie zwraca. Dokumenty aplikacyjne niewykorzystane zostaną zniszczone. Dane zbierane są dla potrzeb rekrutacji.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej 
i społecznej osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

p. o. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej
Danuta Jurczyńska