Nabór na wolne stanowisko asystenta rodzin
Treść
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej ogłasza nabór na stanowisko: asystent rodziny.
Forma zatrudnienia: umowa o pracę w wymiarze ½ etatu.
Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która:
- posiada obywatelstwo polskie oraz pełną zdolność do czynności prawnych, korzysta
z pełni praw publicznych; - posiada wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, praca socjalna;
- lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 149 poz. 887 ze zm.) o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną;
- lub wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; - nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została jej zawieszona ani ograniczona;
- wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek został na nią nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- posiada stan zdrowia pozwalający na podjęcie pracy na w/w stanowisku;
- ma nieposzlakowaną opinię;
- posiada dobrą znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego.
Wymagania dodatkowe:
- wysoka kultura osobista;
- umiejętność podejmowania decyzji;
- zdolność i otwartość na komunikowanie się;
- poczucie odpowiedzialności;
- znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
- umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym;
- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy
z innymi jednostkami i instytucjami; - samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
- kreatywność, odporność na stres.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny.
Asystent rodziny odpowiedzialny będzie za systematyczną indywidualną pracę z rodzinami wskazanymi przez Ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu swoich zadań. W tym celu asystent rodziny m.in. będzie:
- współpracował z instytucjami takimi jak szkoła, przedszkole, sąd, kurator sądowy, urząd pracy, urząd miasta, itp.,
- pomagał w wypełnianiu zadań opiekuńczo - wychowawczych,
- pomagał i uczył oszczędnego zarządzania budżetem domowym,
- merytorycznie pomagał w prowadzeniu gospodarstwa domowego,
- pomagał w rozwiązywaniu podstawowych problemów socjalnych rodziny, wspierał jej aktywność społeczną,
- motywował do podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez poszczególnych członków rodziny.
Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny, ale może również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania - zgodnie z harmonogramem usług ustalonym wspólnie z pracownikiem socjalnym w porozumieniu z rodziną. Asystent rodziny będzie wykonywać usługę również poza godzinami pracy pracowników socjalnych.
Wymagane dokumenty:
- CV podpisany przez kandydata, opatrzony klauzurą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922);
- list motywacyjny podpisany przez kandydata, opatrzony klauzurą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922);
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz ukończone kursy i szkolenia;
- kopie dokumentów potwierdzających zatrudnienie, ewentualnie referencje z zakładów pracy;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- własnoręcznie podpisane oświadczenia:
- o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- stwierdzające, iż osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- stwierdzające, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona;
- o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku asystenta rodzin;
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
Miejsce i termin składania ofert:
Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z opisem: „Oferta na stanowisko asystenta rodziny” w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej
w nieprzekraczalnym terminie do 24 stycznia 2018 roku w godzinach: poniedziałek: 8:00 – 16:00, wtorek, środa, czwartek, piątek - 7:15 – 15:15 lub przesłać na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej, 34-642 Dobra 38.
O terminie rozmowy kwalifikacyjnej i jej wyniku, osoby ubiegające się o zatrudnienie na stanowisku asystenta rodziny zostaną poinformowane telefonicznie – Kierownik GOPS zastrzega sobie prawo do kontaktu z wybranymi kandydatami.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 18 3330060 od poniedziałku do piątku
w godzinach: poniedziałek: 8:00 – 16:00, wtorek, środa, czwartek, piątek - 7:15 – 15:15.
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej
Teresa Kołodziej