Przejdź do stopki

Nabór na wolne stanowisko asystenta rodzin

Nabór na wolne stanowisko asystenta rodzin

Treść

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej ogłasza nabór na stanowisko: asystent rodziny.

Forma zatrudnienia: umowa o pracę w wymiarze ½ etatu.

Wymagania niezbędne:

Asystentem rodziny może być osoba, która:

  1. posiada obywatelstwo polskie oraz pełną zdolność do czynności prawnych, korzysta
    z pełni praw publicznych;
  2. posiada wykształcenie wyższe na kierunku: pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, praca socjalna;
    - lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 149 poz. 887 ze zm.) o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
    i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną;
    - lub wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
  3. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została jej zawieszona ani ograniczona;
  4. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek został na nią nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
  5. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  6. posiada stan zdrowia pozwalający na podjęcie pracy na w/w stanowisku;
  7. ma nieposzlakowaną opinię;
  8. posiada dobrą znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego.

Wymagania dodatkowe:

  1. wysoka kultura osobista;
  2. umiejętność podejmowania decyzji;
  3. zdolność i otwartość na komunikowanie się;
  4. poczucie odpowiedzialności;
  5. znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
  6. umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym;
  7. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
  8. znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy
    z innymi jednostkami i instytucjami;
  9. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
  10. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
  11. kreatywność, odporność na stres.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny.

Asystent rodziny odpowiedzialny będzie za systematyczną indywidualną pracę z rodzinami wskazanymi przez Ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu swoich zadań. W tym celu asystent rodziny m.in. będzie:

- współpracował z instytucjami takimi jak szkoła, przedszkole, sąd, kurator sądowy, urząd pracy, urząd miasta, itp.,
- pomagał w wypełnianiu zadań opiekuńczo - wychowawczych,
- pomagał i uczył oszczędnego zarządzania budżetem domowym,
- merytorycznie pomagał w prowadzeniu gospodarstwa domowego,
- pomagał w rozwiązywaniu podstawowych problemów socjalnych rodziny, wspierał jej aktywność społeczną,
- motywował do podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez poszczególnych członków rodziny.

Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny, ale może również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania - zgodnie z harmonogramem usług ustalonym wspólnie z pracownikiem socjalnym w porozumieniu z rodziną. Asystent rodziny będzie wykonywać usługę również poza godzinami pracy pracowników socjalnych.

Wymagane dokumenty:

  1. CV podpisany przez kandydata, opatrzony klauzurą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922);
  2. list motywacyjny podpisany przez kandydata, opatrzony klauzurą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922);
  3. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz ukończone kursy i szkolenia;
  4. kopie dokumentów potwierdzających zatrudnienie, ewentualnie referencje z zakładów pracy;
  5. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  6. własnoręcznie podpisane oświadczenia:
    - o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
    - stwierdzające, iż osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    - stwierdzające, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona;
    - o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku asystenta rodzin;
    - o posiadaniu obywatelstwa polskiego.

Miejsce i termin składania ofert:

Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z opisem: „Oferta na stanowisko asystenta rodziny” w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej
w nieprzekraczalnym terminie do 24 stycznia 2018 roku w godzinach: poniedziałek: 8:00 – 16:00,  wtorek, środa, czwartek, piątek - 7:15 – 15:15 lub przesłać na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej, 34-642 Dobra 38.

O terminie rozmowy kwalifikacyjnej i jej wyniku, osoby ubiegające się o zatrudnienie na stanowisku asystenta rodziny zostaną poinformowane telefonicznie – Kierownik GOPS zastrzega sobie prawo do kontaktu z wybranymi kandydatami.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 18 3330060 od poniedziałku do piątku
w godzinach: poniedziałek: 8:00 – 16:00,  wtorek, środa, czwartek, piątek - 7:15 – 15:15.

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej
Teresa Kołodziej