Przejdź do stopki

Segregacja odpadów w Gminie Dobra

Treść

Przypominamy o obowiązku segregacji odpadów komunalnych u źródła:

Prawidłowa segregacja   ma wpływ na zmniejszenie ilości odpadów zmieszanych, co przekłada się na zmniejszenie ponoszonych kosztów odbioru i recyklingu. Im większa ilość odpadów zmieszanych zostaje odebrana od mieszkańców, tym wyższe są koszty funkcjonowania systemu gospodarki odpadami na terenie gminy i tym samym wyższe stawki opłat za odpady dla gospodarstw domowych.  

Gminy zobowiązane są do osiągnięcia poziomów recyklingu masy odpadów komunalnych, których wysokość rośnie z roku na rok. Za brak osiągnięcia wymaganych poziomów na gminy będą nakładane wysokie kary finansowe, które wpłyną bezpośrednio na wzrost opłat pobieranych od mieszkańców.

W celu poprawy efektu segregacji odpadów pracownicy firmy wywozowej będą sprawdzać, czy w pojemnikach, workach czarnych na odpady zmieszane, nie znajdują się odpady, które podlegają selektywnej zbiórce tj.

papier, plastik, szkło, metal, przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie, zużyty sprzęt RTV i AGD, drobne odpady budowlane, odpady ulegające biodegradacji.

 

Sprawdzane będą również pojemniki i worki do selektywnej zbiórki pod kątem gromadzenia w nich odpadów zgodnie z ich przeznaczeniem.

Selektywna zbiórka odpadów komunalnych dotyczy wszystkich właścicieli nieruchomości i jest obowiązkowa.

W przypadku stwierdzenia, że odpady zbierane są w sposób niezgodny z zasadami segregacji,  Pojemniki zostaną oznaczone specjalną naklejką, „ OSTRZEŻENIE BRAK SEGREGACJI ODPADÓW”. Oznacza to, że w danej nieruchomości  segregacja jest prowadzona nie prawidłowo

Ponowne stwierdzenie braku segregacji lub nieprawidłowego jej prowadzenia skutkować będzie   wszczęciem postępowania administracyjne w celu naliczenia wyższej opłaty – za nieprawidłową segregację. Podwyższona stawka opłaty w przypadku stwierdzenia braku segregacji odpadów wynosi 42,00 zł od jednej osoby  na miesiąc.