Przejdź do stopki

Obowiązkowe kontrole opróżniania zbiorników bezodpływowych na nieczystości ciekłe i przydomowych oczyszczalni ścieków

Treść

Urząd Gminy Dobra, przypomina właścicielom nieruchomości posiadającym bezodpływowe zbiorniki (szamba) oraz przydomowe oczyszczalnie ścieków o ustawowych obowiązkach właściciela nieruchomości wynikających z art.5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2519) tj.: zapewnieniu utrzymania czystości i porządku przez m.in. przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej,  a w przypadku, gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona, wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy na nieczystości ciekłe lub w przydomową oczyszczalnię ścieków, spełniające wymagania określone w przepisach odrębnych.

Jednocześnie zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy właściciele nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych, obowiązani są w razie kontroli do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych przez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi.

W związku z powyższym Wójt Gminy Dobra zwraca się z prośbą do wszystkich właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Dobra, które nie są przyłączone do istniejącej sieci kanalizacyjnej, o podanie do dnia 28 lutego 2023 r. w siedzibie Urzędu Gminy Dobra pok. nr 104 informacji dotyczących wyposażenia nieruchomości w zbiornik bezodpływowy na nieczystości ciekłe lub przydomową oczyszczalnię ścieków oraz przedstawienia umowy na opróżnianie zbiornika bezodpływowego lub wywóz osadów z przydomowej oczyszczalni ścieków zawartej z  przedsiębiorcą posiadającym  zezwolenie Wójta Gminy Dobra na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych oraz dowodów uiszczania opłat za te usługi.

 

Zgodnie z regulaminem utrzymania czystości na terenie Gminy Dobra (UCHWAŁA NR XII/85/19 RADY GMINY DOBRA z dnia 28 listopada 2019r.)  właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantując zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.