Działalość Gospodarcza
Treść
Czego dotyczy usługa?
Wniosek o wpis do CEIDG, zmianę, zawieszenie, wznowienie lub wykreślenie przedsiębiorca składa w wybranym przez przedsiębiorcę urzędzie gminy osobiście albo wysyła listem poleconym, po uprzednim poświadczeniu własnoręczności podpisu przez notariusza.
Organ Gminy potwierdza tożsamość wnioskodawcy składającego wniosek i potwierdza wnioskodawcy, za pokwitowaniem przyjęcie wniosku, przekształca wniosek na formę dokumentu elektronicznego, opatruje go podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym i przesyła do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania.
Kogo dotyczy usługa?
Przedsiębiorców
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy.
- Ustawa z dnia 30 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
Wymagane dokumenty:
- wniosek CEIDG-1 – wypełniony przez przedsiębiorcę komputerowo albo na maszynie lub długopisem pismem wyraźnym bez poprawek i skreśleń,
- dowód osobisty,
- w przypadku obcokrajowców oryginał dokumentu potwierdzającego aktualny status pobytu na terytorium RP albo jego notarialnie lub urzędowo uwierzytelnioną kopię (dokument do wglądu)
Formularz i wnioski:
Formularze, wnioski i inne dokumenty są do pobrania w sekcji załączniki.
Miejsce składania dokumentów:
Urząd Gminy Dobra
34-642 Dobra 233
Pokój nr 6
Godziny otwarcia: poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek – piątek 7:15 – 15:15
Wniosek do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej można złożyć w dowolnym urzędzie gminy w Polsce:
- osobiście,
- przez osobę uprawnioną - pełnomocnika wpisanego do CEIDG przez przedsiębiorcę.
Czas realizacji:
Organ Gminy przesyła wniosek CEIDG-1 do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej nie później niż następnego dnia roboczego od dnia otrzymania prawidłowo wypełnionego wniosku.
Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy.
Dodatkowe informacje:
Jeżeli wniosek CEIDG jest niepoprawny, organ gminy niezwłocznie wzywa do skorygowania lub uzupełnienia wniosku, wskazując uchybienia, w terminie 7 dni roboczych, pod rygorem pozostawienia bez rozpoznania.
Kontakt w sprawie usługi:
Referat Organizacyjny
34-642 Dobra 233, pok. nr 6 tel. 18 33 30 020 wew. 114
e-mail: justyna.mazur@gminadobra.pl
Klauzula informacyjna:
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego RODO - informuje się, że
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej ("CEIDG") jest Minister właściwy do spraw gospodarki z siedzibą w Warszawie (00-507) ul. Pl. Trzech Krzyży 3/5.
- Kontakt z Administratorem ("Minister"):kancelaria@mrpit.gov.pl, tel/ 48 222 500 123.
- Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: iod@mrpit.gov.pl.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o CEIDG i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do celów innych niż te, dla których zostały pierwotnie zebrane.
- Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania.
- Jeżeli zaistnieje podejrzenie, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Przedsiębiorca może opublikować za pośrednictwem systemu CEIDG informacje dotyczące swoich pełnomocników i prokurentów. Minister w zakresie powyższych informacji nie decyduje o celach i sposobach ich przetwarzania, określa jedynie zasady ich publikowania w CEIDG.
- Przekazywanie przez Ministra Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w CEIDG może nastąpić wyłącznie w przypadku, jeżeli będzie to stanowić realizację obowiązku Administratora, wynikającego z obowiązujących przepisów prawa. Ponadto odbiorcą danych mogą być podmioty, z którymi Ministerstwo zawarło umowy lub porozumienia na korzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznych w zakresie przekazywania lub archiwizacji danych.
- Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
- W odniesieniu do Pani/Pana decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
- Dane osobowe przedsiębiorców będą usuwane po upływie 10 lat od dnia wykreślenia przedsiębiorców z CEIDG, zgodnie z art. 49 ust. 2 Ustawy.
- Dane osobowe osób fizycznych składających wniosek do CEIDG z informacją o niepodjęciu działalności gospodarczej będą usuwane po upływie 10 lat od dnia złożenia wniosku, zgodnie z art. 49 ust. 3 Ustawy.
- Dane osobowe prokurentów oraz pełnomocników będą przechowywane do dnia zakończenia ich publikacji w CEIDG zgodnie z art. 39 ust. 8 Ustawy.