Przejdź do stopki

Działalność Gospodarcza

Treść

    I.        Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy.
  2. Ustawa z dnia 30 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.

 II.        Czego dotyczy usługa?

Wniosek o wpis do CEIDG, zmianę, zawieszenie, wznowienie lub wykreślenie przedsiębiorca składa w wybranym przez przedsiębiorcę urzędzie gminy osobiście albo wysyła listem poleconym, po uprzednim poświadczeniu własnoręczności podpisu przez notariusza.

Organ Gminy potwierdza tożsamość wnioskodawcy składającego wniosek i potwierdza wnioskodawcy, za pokwitowaniem przyjęcie wniosku, przekształca wniosek na formę dokumentu elektronicznego, opatruje go podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym i przesyła do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania.

III.        Kogo dotyczy usługa?

Przedsiębiorców

IV.        Wymagane dokumenty

  1. Wniosek CEIDG-1 – wypełniony przez przedsiębiorcę komputerowo albo na maszynie lub długopisem pismem wyraźnym bez poprawek i skreśleń.
  2. Dowód osobisty.
  3. W przypadku obcokrajowców oryginał dokumentu potwierdzającego aktualny status pobytu na terytorium RP albo jego notarialnie lub urzędowo uwierzytelnioną kopię (dokument do wglądu).

   V.        Osoba prowadząca

Referat Organizacyjny
Ewidencja Działalności Gospodarczej

34-642 Dobra 233
(pok. Nr 6 – parter)
Justyna Mazur

email: justyna.mazur@gminadobra.pl
tel. 18 33 30 020 wew. 114

VI.        Czas realizacji:

Organ Gminy przesyła wniosek CEIDG-1 do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej nie później niż następnego dnia roboczego od dnia otrzymania prawidłowo wypełnionego wniosku.

VII.        Opłaty

Nie podlega opłacie skarbowej.

VIII.        Dodatkowe informacje

Jeżeli wniosek CEIDG jest niepoprawny, organ gminy niezwłocznie wzywa do skorygowania lub uzupełnienia wniosku, wskazując uchybienia, w terminie 7 dni roboczych, pod rygorem pozostawienia bez rozpoznania.